Stel ons een vraag

Uw gegevens zijn verstuurd. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Ik geef toestemming mijn gegevens te verwerken op de manier zoals omschreven staat in de privacyverklaring.

Waar vindt u ons

Open
Close

Vanaf 1 januari 2019 verandert voor uw (ex-)werknemer het proces nadat hij zich heeft ziek gemeld. Het UWV stuurt na de ziekmelding een digitale vragenlijst. Om deze in te vullen moet de (ex-)werknemer inloggen via DigiD met een extra beveiliging. Uw (ex-)werknemer kan hier vragen over hebben.

Wat verandert er voor uw (ex-) werknemer?
Vanaf 1 januari 2019 belt het UWV de (ex-)werknemer na zijn ziekmelding niet meer. Hij krijgt een ontvangstbevestiging van de ziekmelding met daarin een link naar een digitale vragenlijst met vragen over zijn ziekmelding. Deze vragenlijst moet hij binnen 3 dagen invullen. Hiervoor logt hij extra veilig in via DigiD met een persoonlijke code. De persoonlijke code krijgt de (ex-)werknemer in de ontvangstbevestiging.

DigiD met extra beveiliging vraagt de werknemer zelf aan. Op dit moment logt uw (ex-)werknemer bij het UWV in met een DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord. Extra veilig inloggen via DigiD doet hij via de DigiD-app of de sms-controle.

Tip: Heeft de werknemer nog geen DigiD-app of sms-controle? Dan adviseert het UWV die snel aan te vragen. Het duurt ongeveer 3 werkdagen voordat de aanvraag verwerkt is.

Bovenmatig lenen aan eigen BV: uitspraak

21 - maart - 2019

Een directeur grootaandeelhouder (DGA) heeft een holding-BV. Deze neemt samen met BV’s van de kinderen deel in een werk-BV in grond-, water-, geo- en funderingstechniek. De DGA verstrekt vanuit privé een achtergestelde lening van € 550.000 aan de werk-BV. De werk-BV hoeft geen zekerheden te stellen. Vijf jaar later gaan de holding-BV en de werk-BV […]

Lees verder »

Rapportage Toezichtsplan Arbeidsrelaties

19 - maart - 2019

De Belastingdienst heeft sedert juli 2018 volgens het Toezichtsplan Arbeidsrelaties 104 bedrijven bezocht. De uitkomsten zijn onlangs gerapporteerd aan de Tweede Kamer. De resultaten van de bedrijfsbezoeken dienen als input voor de nieuwe toezicht- en handhavingsstrategie. Bij een meerderheid van de bezochte opdrachtgevers is in meer of mindere mate sprake van onjuist handelen. Wat is […]

Lees verder »

Bezoekadres

Deventerstraat 379
7322 RH Apeldoorn

tel. 055 – 366 01 55
fax. 055 – 366 67 37

Postadres

Postbus 442
7300 AK Apeldoorn

Bel mij

Uw gegevens zijn verstuurd. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Vul hier uw naam en telefoonnummer in en wij nemen contact u op.

Ik geef toestemming mijn gegevens te verwerken op de manier zoals omschreven staat in de privacyverklaring.