Stel ons een vraag

Uw gegevens zijn verstuurd. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Ik geef toestemming mijn gegevens te verwerken op de manier zoals omschreven staat in de privacyverklaring.

Waar vindt u ons

Open
Close

De werkkostenregeling kent een vrije ruimte van 1,2%. Wellicht kunt u deze nog inzetten voor een kerstgratificatie, bonus of een personeelsfeest. Hebt u de vrije ruimte over 2018 al benut, denk dan eens aan een nieuwjaarsgeschenk of nieuwjaarsborrel. Dan vult u uiteraard al wel uw vrije ruimte 2019 in. Het maakt overigens fiscaal nogal wat uit of u zo’n feest binnenshuis of buiten de deur houdt. Wat zijn andere aandachtspunten?

Bijtelling dure elektrische auto wijzigt

Als er werknemers zijn die de beschikking krijgen over een dure elektrische auto, maak dan haast. Als u de auto in 2018 aanschaft, houden ze vijf jaar een bijtelling van slechts 4% over de gehele cataloguswaarde. Schaft u de auto in 2019 aan, dan betalen ze over het meerdere van de catalogusprijs boven € 50.000 22% bijtelling.

Fiets van de zaak uitstellen

Vanaf 2020 betaalt de werknemer, als hij de beschikking krijgt over een fiets van de zaak, belasting over een bijtelling van 7% van de consumentenadviesprijs van de fiets. Dit geldt alleen als hij de fiets ook voor privé en woon-werkverkeer gebruikt. Als u van deze regeling gebruik wilt maken, wacht dan tot 2020.

Tip: Onze selectie van eindejaarstips geeft zeer beknopt de kern weer. Wilt u er mee aan de slag? Neem dan contact met ons op. We bespreken dan of ook u in uw specifieke situatie voordeel kunt behalen.

Verhuur 1.100 garageboxen geen onderneming

11 - december - 2018

Een B.V. verhuurt ongeveer 1.100 garageboxen en 57 bedrijfsruimten. De totale waarde van het vastgoed is circa € 10.000.000. De directeur-grootaandeelhouder (DGA) verzoekt de Belastingdienst om de zogenaamde geruisloze terugkeer van de vastgoedonderneming uit de B.V. Dat verzoek wordt afgewezen. Volgens de Belastingdienst is geen sprake van een onderneming.

Lees verder »

Zelfstandig of loondienst: voortgang wet DBA

07 - december - 2018

Zelfstandigen en hun opdrachtgevers willen graag duidelijkheid over de juridische en fiscale gevolgen van hun samenwerking. Het kabinet heeft belangrijke voorstellen gedaan om die duidelijkheid te bevorderen. Wat is de stand van zaken? Gaat er per 1 januari 2019 al iets wijzigen?

Lees verder »

Bezoekadres

Deventerstraat 379
7322 RH Apeldoorn

tel. 055 – 366 01 55
fax. 055 – 366 67 37

Postadres

Postbus 442
7300 AK Apeldoorn

Bel mij

Uw gegevens zijn verstuurd. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Vul hier uw naam en telefoonnummer in en wij nemen contact u op.

Ik geef toestemming mijn gegevens te verwerken op de manier zoals omschreven staat in de privacyverklaring.